Beren vechten in canada.reismee.nl

No Span

Zonder geld geen lol. Op naar een bank, supermarkt en Cambio. De bank is snel gevonden, een ATM om de hoek die ook werkt! Met de flappen op zak duiken wij de Choi in (voor niet-kenners, dit is een supermarkt). Ongelofelijk hoeveel supermarkten er zijn, wat in Uganda een mobiel verkoopstation is, is in Suriname een supermarkt. En allemaal Chinezen. Choi, Ye Yang, San Su, ga zo maar door. De ene is een prachtig pand de ander een donker keet waarin je achterin waarschijnlijk obscure medicijnen kan kopen.

Na de Cambio is het tijd om een broodjeszaak te vinden, eten. Dit blijkt niet eenvoudig te zijn, ze zijn aan de buitenkant niet herkenbaar of gewoon gesloten. Bij een kippenslachterij is in ieder geval geen broodje te koop, ook niet met kip. Wij splitsen en als eerste slagen Ric en Tamara erin een roti winkel te vinden. die brengen ze mee en smaken goed. Buik vol.

Een auto is hier handig, de Surinamer loopt niet, ook geen 300 meter. Dus of een taxi of auto. De taxi is spotgoedkoop, voor max 5 euro komt je overal. Maar dan kan Ric niet mee, dus gaan wij op zoek naar een alternatief, een makkelijke auto. Met de aanwijzigingen van Rob de Boer, een Chinese Surinamer die op vreemde wijze een pur sang Nederlandse naam heeft, komen wij bij de Paarl. Het is snikheet, 38 graden, dus het kantoortje met airco is prima vertoeven. De Toyota Raum wordt het, perfect, suïcide deuren dus een grote opening om Ric naar binnen te schuiven. Het eerste exemplaar stinkt, de tweede ook, maar de derde die helemaal achter in de loods staat die speciaal voor ons is geopend, die is goed. Even onderhandelen over de prijs, 17,50 per dag all in, en nadat eerst de verkeerde was opgehaald rijden wij weg, links.

Het avondeten is een probleem, nergens een broodje te krijgen. Na enig onderzoek is er een naam en bedrijf waar Pauline en ik probleemloos naar toe rijden. De zaak bestaat nu niet meer. Broodjes waren er niet meer. Dan maar snacks, o die zijn ook op. Even bellen met het thuisfront, dan maar nasi, o, die is ook op. Het is maar goed dan Pauline niet gewapend is anders zat deze Chinees nu in de frikandellen. Alleen roti te krijgen maar dat is teveel en hebben wij 's middags ook al gegeten. Dus onverrichter ter zake taaien wij af.

Ergens in de buurt is een Thais restaurant Garden of Eden. De weg verandert als snel in een klinkerweg en een zandpad lonkt in de verte. Er schijnt daar wat licht dus toch maar toch door rijden en zowaar het restaurant bestaat. En het is er druk gezien het aantal auto's voor de deur. Door het restaurant gaan wij naar de tuin. Er staan 4 setjes stoelen onder afdakjes en in de verte zijn nog 3 'kamers', er is 1 setje vrij, voor ons. De bediening is prima, wij hebben boeddha, spin doet de andere tafels. Er is een klein aangenaam briesje, wij nemen het kleinste menu en alles is prima. De tuin is mooi verlicht, kortom een prima afsluiting van de dag.